dinsdag 3 augustus 2010

wonen met de franse slag

Terug van vakantie miste ik de eerste ochtend vooral het lopen naar 't winkeltje op de camping voor verse baquette, croissants, pain chocolat én een franse krant voor manlief. Mijn frans is in tegenstelling tot mijn 'marie' niet overweldigend, maar genoeg om me verstaanbaar te maken bij de erg vriendelijke verkoopster in het kleine, maar heerlijk ongecompliceerde winkeltje.
En waar ze bovendien franse woonbladen verkopen!
Van de ELLE Decoration tot Maisons Cote Sud. En omdat Cote Sud 20 jaar bestond was er nu zelfs een collectors editie met prachtig ingerichte Zuid-Europese huizen en terrassen, waardoor je gelijk de plaatselijke makelaar wilt bezoeken voor een zoekopdracht maar je eigen franse droomhuis met zwembad en vooral mét uitzicht op zee!

Of toch gewoon thuis nog even kunt nagenieten van de franse wooninspiratie en blogs via de sites van deze woonbladen zoals http://blogs.cotemaison.fr/cigaleaparis/

2 opmerkingen:

  1. Ah kan ik mij helemaal voorstellen het missen van dat ochtendloopje. Heerlijk vers ontbijt, het is best raar dat we dit eigenlijk helemaal niet doen als we weer terug zijn vind je niet.
    Groetjes en fijne week,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Carla,

    Een wat verlate reactie maar ook wij zijn net een aantal weken terug uit het Franse land. Klinkt goed, zoals een vakantie in Frankrijk zou moeten zijn. Waarschijnlijk wat noordelijker dan waar jullie zijn geweest maar ook wij hebben genoten van de joie de vivre. Ons droomhuis vordert overigens gestaag: viedevillage.nl

    René

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...