zondag 27 februari 2011

sweet school memories





Deze week wordt de uitslag van de CITO-toets bekend en komt voor alle groep acht leerlingen de middelbare school weer een stapje dichterbij. De recente voorlichtingbijeenkomsten op middelbare scholen met onze oudste bracht de herinneringen aan mijn eigen middelbare school tijd weer naar boven en ik zag mezelf met mijn stevige leren boekentas met veel te veel boeken naar school gaan. Iedereen had dezelfde min of meer verplichte bruine leren tas en ruimte om hip of onderscheidend te zijn was er niet echt bij voor brugklassers. Wanneer ik mijn lelijke degelijke tas heb ingeruild voor een andere weet ik niet meer precies, alleen dat het was zodra ik door had dat voor oudere leerlingen de verplichte boekentas niet zo verplicht was én ik me ook graag wilde onderscheiden.
Maar ik weet echt zeker dat als de tassen zo hip waren geweest van kleur als die van Bakker Made With Love had ik er mijn hele middelbare schoolcarriere graag mee vol gemaakt. Ze zijn er naast de roze en zilveren op de foto in nog veel meer coole uitvoeringen.
De roze poef is ook van dit hippe franse merk dat voor mij vanaf nu op mijn inkoop-wenslijstje staat!

Ook leuk om me nu te realiseren dat ik me in mijn middelbare schooltijd al veel bezig hield met de inrichting van mijn eigen kamer. De behoefte om voortdurend te veranderen en tijd en aandacht te besteden aan styling met kleur en accessoires zat er toen al in. De kamer gefotografeerd door Hotze Eisma voor VT wonen doet denken aan deze ongecompliceerde tijd waarin je veel tijd doorbracht achter je bureau en je kamer een belangrijke plek was om je thuis te voelen.

De vilten neushoorn met het feesthoedje is om verliefd op te worden en is te koop bij Planet Fur, de originele webshop van Marlous Snijder en de zilveren opbergzak is van Gewoon en zouden beide zo in het plaatje van deze cute meidenkamer passen!
Zou ik met zo'n studeerplek deze tijd dan toch stiekem zomaar nog een keer over willen doen....?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...